Ta del av våra policys

Policys

Kvalitetspolicy

Kyl & Industriteknik i Väst AB har ett mål att erbjuda felfria anläggningar,
komponenter och tjänster till sina kunder med rätt säkerhet och noggrannhet.

Vi arbetar efter ett eget kvalitetssystem och förbinder oss att:
• Utveckla och förbättra Kvalitetsledningssystemet tillsammans.
• Ständigt förbättra effektiviteten i kvalitetsledningssystemet tillsammans.
• Förbättra kundtillfredsställelsen tillsammans.
• Säkerställa att vår verksamhet sker efter tillämpliga och bindande författningskrav.

Företaget förbinder sig också att regelbundet:
• Säkerställa kundernas behov och förväntningar enligt våra mål.
• Upprätthålla närhet med kunden för att direkt samtala om kundernas behov av gällande lagar.
• Hålla Kvalitetspolicyn i fokus, vid alla tidpunkter.
• Tillsammans med bolaget och medarbetare sprida kunskapen om hur ett välfungerande kvalitetssystem påverkar oss och kunderna positivt.
• Försäkra att nödvändiga resurser finns tillgängliga.

För att ständigt arbeta med kompetensutveckling:
• Förbinder vi oss till kontinuerlig utbildning och utveckling av vår personal, för att säkerställa att de har de färdigheter och kunskaper som krävs för att upprätthålla och förbättra kvaliteten på våra tjänster och produkter.
• Genomför vi regelbundna kompetenskontroller för att hålla oss uppdaterade med de senaste trenderna och teknikerna inom vår bransch.
• Uppmuntra kompetensutveckling.

Denna Kvalitetspolicy revideras regelbundet för att försäkra dess ständiga lämplighet.
Alla medarbetare är i sitt dagliga arbete ansvariga för att kvalitetspolicyn följs.

Miljöpolicy

KYLIT jobbar med miljön i fokus. För oss och framtiden.

Därför har vi upprättat mål och riktlinjer för hur vi skall arbeta 
• Miljöfrågor skall genomsyra alla beslut i verksamheten 
• Uppfylla ställda lagstiftning och andra ställda krav som berör vår verksamhet. 
• Genom utbildning och förståelse kunna ständigt minska vårt avtryck och förebygga förorening 
• Dela med oss utav vår policy och krav till medarbetare, leverantörer och kunder. 
• Ständigt ligga i framkant med att förbättra vår miljömedvetenhet, genom vårt val utav leverantörer,
samarbetspartners och val utav produkter. 
• Vi skall ständigt utveckla ledningssystemet 
• Vi skall tillsammans se till så att vår miljöpolicy följs 

Denna Miljöpolicy revideras regelbundet för att försäkra dess ständiga lämplighet. 

Arbetsmiljöpolicy

Arbetsmiljön i vår verksamhet ska vara sådan att de som arbetar hos oss inte drabbas av ohälsa eller kommer till skada på grund av arbetet och att de trivs och kan utvecklas både yrkesmässigt och som individer. Arbetsmiljöarbetet ska genomsyra alla beslut som fattas och alla aktiviteter som genomförs. 

Vi accepterar ingen form av mobbning eller trakasserier på vår arbetsplats. Vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet och alla individer ska behandlas jämlikt och med respekt. 

Gällande lagstiftning inom arbetsmiljöområdet är en nedersta gräns för vårt arbetsmiljöarbete och vi skall hela tiden förbättra vår arbetsmiljö såväl organisatoriskt och socialt som fysiskt. 

På vår arbetsplats innebär det: 
• att arbetsmiljöarbetet är en naturlig del i allt vi gör 
• att arbetsmiljöarbetet görs i samverkan mellan arbetsgivare, arbetstagare och skyddsombud 
• att chefer och arbetsledare har/får rätt kunskaper, kompetens, resurser och befogenheter
för att kunna verka för en bra och säker arbetsmiljö 
• att alla anställda får den introduktion och utbildning de behöver för att kunna arbeta säkert och hälsosamt
• att vi regelbundet, och vid förändringar, undersöker och riskbedömer såväl vår fysiska som vår
organisatoriska och sociala arbetsmiljö för att kunna vidta de åtgärder som behövs för att skapa
en säker och trygg arbetsplats 
• att alla tillbud och olyckor som inträffar rapporteras och utreds så att vi kan vidta åtgärder 
• att vi årligen följer upp vårt systematiska arbetsmiljöarbete
• att vi har ett tydligt och synligt ledarskap med respekt och omsorg om varje medarbetare
• att vi genomför kollektiva skyddsåtgärder som passar alla i första hand. Men att vi också
   anpassar av krav och förutsättningar efter var och ens förmåga
• att vi kontinuerligt strävar efter att var och en får kompetensutveckling som syftar till yrkesmässig utveckling och främjar en hälsosam arbetsmiljö. 

Brandskyddspolicy

Med brandskydd avses det samlade arbetet inom Kyl & Industriteknik i Väst AB med att förhindra och förebygga skador på person, egendom och miljön. 

Vidare avses de åtgärder som krävs för att uppfylla krav från myndigheter och egna ambitioner.
Det förebyggande brandskyddet skall omfatta samtliga byggnader och egna verksamhetsområden där
Kyl & Industriteknik i Väst AB har ett ansvar i form av arbetsgivare. 

Syfte 
Syftet med det förebyggande brandskyddsarbetet är att säkerställa en enhetlig och ändamålsenlig brandskyddsnivå vilken så långt som möjligt förhindrar uppkomst av brand och vidare minimerar risken för personskador samt skador på egendom och miljön till följd av brand. Brandskyddet skall upprätthållas och utvecklas inom verksamheten genom en kunnig och motiverad personal. 

Mål 
Målet med det förebyggande brandskyddsarbetet är: 
• Att en brandskyddsorganisation genom fastlagt ansvar, fastlagda befogenheter, god kunskap och fungerande rutiner medger ett effektivt förebyggande brandskyddsarbete där skador på personer, egendom och miljö minimeras. 
• Att de byggnader som nyttjas av Kyl & Industriteknik i Väst AB genom en kontinuerlig avstämning och uppföljning, skall uppvisa en god balans mellan brandskydd och brandrisker. 
• Att berörd personal inom verksamheten skall vara medvetna om och utbildade i brandskyddets betydelse och inneha kunskap om Kyl & Industriteknik i Väst AB brandskyddsarbete och egen ambitionsnivå avseende förebyggande brandskydd. 

Etisk policy

Inom KYLIT skall vi bedriva ett etiskt ansvarstagande. Vi vill konkurrera med andra företag på sunda villkor
och förväntar oss att företagets medarbetare, leverantörer och underentreprenader arbetar på samma sätt
och omedelbart vidtar åtgärder om annat beteende skulle förekomma. 

Kontakt med myndigheter och samarbetspartners skall ske korrekt. Vi behandlar alla i vår omgivning lika,
med respekt och omtanke. 

Våra riktlinjer genomsyrar vårt dagliga arbete och vår kultur inom KYLIT 
• Men långvariga relationer mellan oss och kund samt leverantör baseras på ömsesidigt förtroende och respekt. 
• Våra medarbetare skall alltid uppfattas som goda representanter för företaget och samhället. Företagets integritet och goda ryckte ligger i medarbetarnas händer och skall upprätthålla KYLITs goda namn och rykte. 
• Behandla kunderna rättvist, ärligt och ansvarsfullt. Vi arbetar för att förstå kundernas behov och krav och kommer hela tiden att sträva efter att erbjuda kvalitet och ett korrekt utfört arbete. 
• Behandlar leverantörer rättvist, ärligt och ansvarsfullt och syftar till att bygga relationer som grundar sig på ömsesidigt förtroende. 
• Måna om att bemöta kollegor, medarbetare, kunder och alla övriga människor med respekt, ödmjukhet och omtanke oavsett kön, roll, social bakgrund, kunskap eller ålder. 
• Inte accepterar diskriminering eller trakasserier. Alla har ett absolut och lika värde och samma rättigheter 

 oberoende av ras, kön, åsikter eller övertygelse. 
• Vi ska arbeta med leverantörer som delar våra värderingar och följer de lagkrav inklusive lagar som
barnarbete och andra rättigheter för arbetstagare. 

Integritetspolicy (GDPR)

Så behandlar Kylit dina personuppgifter

Vi på Kylit värnar om din personliga integritet. När du besöker vår webbplats eller är i kontakt med oss som kund, samarbetspartner eller leverantör behandlar vi dina personuppgifter med stor respekt – och i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Vilken information samlar vi in?
Vi samlar endast in personuppgifter som är relevanta för att kunna ge dig en bra tjänst eller
kommunicera med dig på ett professionellt sätt.

Det kan till exempel vara:

  • Namn, telefonnummer och e-postadress
  • Företagsnamn och organisationsnummer
  • Uppgifter du lämnar vid kontakt, offertförfrågningar eller bokningar
  • Teknisk data som IP-adress, webbläsare och besökshistorik (via cookies)

Rättslig grund för behandling
Den rättsliga grunden för vår behandling är i huvudsak:

  • Avtal: när du är kund eller leverantör
  • Samtycke: t.ex. vid nyhetsbrev
  • Berättigat intresse: t.ex. för att utveckla våra tjänster eller marknadsföra dem till dig som 
har visat intresse

Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar personuppgifter så länge det krävs för att uppfylla våra skyldigheter enligt lag eller avtal. 
Om du har lämnat samtycke till marknadsföring kan du när som helst återkalla det.

Dina rättigheter
Du har rätt att:

  • Få information om vilka uppgifter vi har om dig
  • Rätta felaktiga uppgifter
  • Begära radering av dina uppgifter
  • Begränsa eller invända mot viss behandling
  • Ta tillbaka ett tidigare samtycke

Vill du utöva dina rättigheter?
Kontakta oss på:
info@kylit.se

Cookies
Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse.
Du kan läsa mer och hantera dina inställningar i vår cookiepolicy.

Kontakt
Har du frågor kring vår integritetspolicy eller hur vi hanterar personuppgifter?

Kontakta oss idag

Cookie policy

Senast uppdaterad: 2025-10-06

1. Inledning

Denna cookiepolicy förklarar hur Kylit använder cookies och liknande tekniker på vår webbplats www.kylit.se . Policyn beskriver vilka typer av cookies vi använder, varför vi använder dem, samt vilka val du som besökare har.
Vi värnar om din integritet och följer gällande lagstiftning, inklusive dataskyddsförordningen (GDPR) och lagen om elektronisk kommunikation.

2. Vad är cookies?

Cookies är små textfiler som sparas på din enhet (dator, mobil eller surfplatta) när du besöker en webbplats. De gör det möjligt för webbplatsen att känna igen din enhet och komma ihåg information om dina preferenser eller tidigare handlingar.
Det finns olika typer av cookies:

  • Sessionscookies – lagras tillfälligt under ditt besök och försvinner när du stänger webbläsaren.
  • Varaktiga cookies – ligger kvar på din enhet under en viss tid eller tills du själv raderar dem.
  • Förstapartscookies – sätts av webbplatsen du besöker.
  • Tredjepartscookies – sätts av någon annan än webbplatsägaren (t.ex. Google eller Meta).

     

3. Hur vi använder cookies

Vi använder cookies för att:

  • Säkerställa att webbplatsen fungerar korrekt (nödvändiga cookies)
  • Förbättra användarupplevelsen genom att komma ihåg dina inställningar (funktionella cookies)
  • Analysera trafik och användarbeteenden på webbplatsen (analytiska cookies)
  • Visa relevant marknadsföring på andra webbplatser (marknadsföringscookies)

     

4. Vilka cookies vi använder

Vi använder fyra typer av cookies på vår webbplats:

  1. Nödvändiga cookies

    Dessa cookies krävs för att webbplatsen ska fungera som den ska.
    De används till exempel för att du ska kunna navigera mellan sidor, använda formulär eller komma ihåg om du har godkänt cookies.
    Exempel: sessioncookies, cookieconsent_status.

  2. Funktionella cookies

    Funktionella cookies gör det möjligt för oss att komma ihåg dina val och inställningar – till exempel språk, region eller inloggningsinformation.
    De förbättrar användarupplevelsen men är inte nödvändiga för att sidan ska fungera.
    Exempel: språkinställningar, preferenser för visning.

  3. Analytiska cookies

    Dessa cookies hjälper oss att förstå hur webbplatsen används, så att vi kan förbättra innehåll och funktioner.
    Vi använder bland annat Google Analytics för att samla anonym statistik om besök och trafik.
    Exempel: _ga, _gid.
    Lagringstid: vanligtvis 1–2 år.

  4. Marknadsföringscookies

    Marknadsföringscookies används för att visa relevanta annonser på andra webbplatser baserat på ditt beteende.
    De sätts oftast av tredjepartsleverantörer, till exempel Google Ads eller Meta Pixel.
    Exempel: _fbp, _gcl_au.
    Lagringstid: upp till 3 månader.
    Obs: Vi kan komma att uppdatera listan med cookies om vi börjar använda nya verktyg eller tjänster.

5. Samtycke till användning av cookies

När du besöker vår webbplats för första gången visas en cookie-banner där du kan ge eller neka ditt samtycke till olika typer av cookies. Du kan när som helst ändra eller återkalla ditt samtycke via cookie-inställningarna längst ned på sidan.
Du kan också hantera cookies direkt i din webbläsare genom att radera befintliga cookies eller blockera framtida lagring. Observera att vissa delar av webbplatsen kan sluta fungera som avsett om du blockerar alla cookies.

6. Tredjepartstjänster

Vi kan använda tredjepartstjänster för analys och marknadsföring, till exempel:

  • Google Analytics (Google LLC)
  • Meta Pixel (Meta Platforms, Inc.)

Dessa aktörer kan samla in information om din aktivitet på vår webbplats och andra webbplatser. Behandlingen sker enligt deras respektive sekretesspolicyer.

7. Dina rättigheter

Du har rätt att:

  • Få tillgång till de personuppgifter vi behandlar om dig
  • Begära rättelse eller radering av uppgifter
  • Begränsa eller invända mot viss behandling
  • Lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) om du anser att vi hanterat dina uppgifter felaktigt

För frågor om hur vi hanterar cookies eller personuppgifter, kontakta oss via info@kylit.se.

8. Ändringar i cookiepolicyn

Vi kan uppdatera denna cookiepolicy från tid till annan för att återspegla förändringar i vår användning av cookies eller i tillämplig lagstiftning. Senast uppdaterat datum anges högst upp i policyn.

9. Kontaktuppgifter

Kylit AB
Organisationsnummer: 559191-2067
Adress: Kråketorpsgatan 10 b 2tr, 431 53 Mölndal
E-post: info@kylit.se
Webbplats: www.kylit.se

Tillgänglighetspolicy

1. Vårt åtagande
Vi strävar efter att göra vår webbplats tillgänglig för alla, oavsett funktionsförmåga.
I verksamheten kombinerar vi kreativ strategi, digital utveckling och UX-design med
tydlig kommunikation och användarfokus.

2. Standarder och riktlinjer
Vi eftersträvar att följa riktlinjerna i WCAG 2.1 nivå AA, då dessa stödjer god användbarhet
samt stärker varumärket och vår professionalism.

3. Kända begränsningar
På kylit.se kan det finnas delar där tillgängligheten ännu inte är optimal, som exempelvis:
PDF-dokument eller videoelement utan full textning/alt-text
Innehåll som ännu inte testats mot WCAG
Vi arbetar fortlöpande för att identifiera och åtgärda sådana brister.

4. Återkoppling och kontakt
Om du stöter på problem eller har förslag för att förbättra tillgängligheten, kontakta oss gärna:
E-post: info@kylit.se
Kontaktformulär: via hemsidans formulär på kylit.se
 Vi strävar efter att återkoppla inom 2 arbetsdagar.

5. Åtgärdsplan

Åtgärderna för att förbättra tillgängligheten inkluderar:
Regelbunden testning och UX-granskning
Prioriterade uppdateringar när brister identifieras
Kompetenshöjning och fortbildning i tillgänglighet för vårt team

6. Publicerings- och uppdateringsdatum

Denna policy publicerades: [2025.09.11]
Senast granskad: [2025.09.11]
Uppdateras minst årligen.